Behandelingen

Wie een mooi en gezond gebit wil houden, doet er goed aan het regelmatig te laten controleren. Ieder mens is uniek en daarom bepalen we samen met u de frequentie van mondonderzoek en röntgenfoto’s.

Preventie, het voorkomen van tand- en tandvleesaandoeningen, vinden wij het allerbelangrijkste in onze praktijkvoering. Onze mondhygiënisten en (paro-) preventieassistenten zijn onmisbaar voor het gezond houden van uw mond.   Lees meer >>

Wij vinden het belangrijk dat kinderen al op jonge leeftijd leren hoe ze hun tanden goed kunnen verzorgen. Daarom nemen ze bij ons een speciale plaats in. Door preventie en regelmatige controle maken we mondgezonde én mondgezinde volwassenen van ze. Op een leuke manier!

Vanaf twee jaar is het verstandig om uw kind mee te nemen naar de tandarts, zodat het kan wennen aan de praktijk. De tandarts en kindertandverzorgster kunnen dan bovendien preventieve adviezen geven over voeding en poetsen.  Lees meer >>

Wanneer er onvoldoende houvast is voor een vulling, kan uw tandarts in overleg met u kiezen voor een kroon. Kronen zijn een duurzame vervanging van een tand of kies en benaderen de natuurlijke vorm en functie zoveel mogelijk. Een brug vervangt één of meer ontbrekende tanden of kiezen. Een kroon of brug kunt u op uw eigen tanden plaatsen of op een implantaat.

Als tanden en kiezen verloren gaan, veranderen de functies van de mond en dit kan ook nog zichtbaar zijn. Herstel hiervan wordt steeds vaker door implantaten gedaan.  Lees meer >>

In het binnenste van een tand of kies zitten zenuwen en bloedvaten. Als daar (door tandbederf of een afgebroken stukje) bacteriën bijkomen, ontstaat een ontsteking. Vaak ontstaat dan pijn bij koud en warm die langer dan normaal blijft nazeuren. wordt deze tijdens een periodieke controle ontdekt. Soms breidt de ontsteking zich uit tot het gebied rond de wortelpunt. Dat doet pijn bij bijten en kauwen, soms zelfs al bij aanraking. Om de ontsteking te verhelpen, is een wortelkanaalbehandeling nodig.

Cosmetische tandheelkunde

Contact met anderen begint met een gesprek of lach. Een mooi gebit geeft u zelfvertrouwen in zulke situaties, alle reden dus om te willen investeren in een verzorgde eerste indruk. De mogelijkheden om uw gebit mooier te maken zijn de laatste jaren sterk uitgebreid. Uw tandarts bespreekt graag met u welke oplossing het beste bij u past.   Lees meer >>